
SÄHKÖPOSTIMARKKINOINTI

Tuloksia sähköposti-markkinoinnilla
Se toimii edelleen. Sähköpostimarkkinointi on yksi kustannustehokkaimmista keinoista tavoittaa sekä yritys- että kuluttaja-asiakkaat ja tehdä kauppaa. Kunhan se tehdään oikein.
Olennaisinta on tarkasti kohdennetut viestit ja oikea kohderyhmä. Vältetään turhaa spämmiä ja tuotetaan oikeasti lisäarvoa vastaanottajalle.
Kuten kaikessa markkinoinnissa, myös tässä asiakasymmärrys on keskiössä. Autetaan asiakasta hankintapäätöksissä, mikä johtaa hyvään asiakaskokemukseen.
Miten?
Kohderyhmä
Sähköpostilistan rakentamiseen kannattaa panostaa. Asiakkaiden tulee liittyä listalle omaehtoisesti. Tähän löytyy monia toimivia tapoja. Suunnitellaan yhdessä, miten sinun yritykselle saadaan rakennettua oikea kohderyhmä ja miten sitä kasvatetaan.
Sisältö
Viestin pitää olla asiakkaalle lisäarvoa tuottavaa ja jo sähköpostin otsikon tulee olla aidosti kiinnostava. Eikä itse sähköpostissa pidä kertoa kaikkea, vaan sen tulee olla mahdollisimman ytimekäs ja ohjata klikkaamaan web-sivulle, jossa kerrotaan koko tarina.
Tulosten mittaaminen
Oikeaoppinen sähköpostimarkkinointi on selkeästi mitattavaa. Esim. Mailchimp-ohjelmistoa käytettäessä saadaan helposti tietää, kuinka moni ja ketkä ovat avanneet viestin ja ketkä ovat klikanneet viestissä olevia linkkejä. Myös vertailudataa samalla alalla olevien yritysten klikkausprosentteihin saadaan ohjelmasta suoraan.
Jos haluat itse kokeilla sähköpostikampanjan luomista Mailchimpillä, on tässä hyvä englanninkielinen ohjevideo 👇